"דת של ספר" חדשה בחיפוש אחר אורתודוכסיה

לכנסיית הסיינטולוגיה, כמו לדתות מבוססות מאד, ישנו גוף רחב מאד של ספרות פרסומית עם ספרייה מלאה של ספרי לימוד, הרצאות וסרטים שכולם עוסקים במחקר ובתגליות על טבעו של האדם ושל הנפש שנעשו על-ידי ל. רון האברד. ספרייה זו המורכבת מספרים רבים, לרבות המון כרכים של האנציקלופדיה ואלפי הרצאות מוקלטות, היא העדות הגלויה לעין כי כנסיית הסיינטולוגיה חייבת לקבל הכרה בתור "דת של ספר". מגמה זאת עולה בקנה אחד עם דתות העולם כמו הינדואיזם, בודהיזם, קונפוציאניזם, טאואיזם, יהדות, זרתוסטרה, נצרות ואסלאם, לדוגמה.

הקובץ המאסיבי של ספרי הלימוד, ההרצאות והמסמכים שנכתבו, הוקלטו ונוצרו על-ידי ל. רון האברד, מרכיב את אוסף הכתבים של סיינטולוגיה. זהו הבסיס למאמצי החברים הפעילים בכנסייה, בלימוד ובעבודה שלעתים קרובות נמשכים לאורך תקופת חיים שלמה, לעבר השאיפות הסופיות של דיאנטיקה וסיינטולוגיה, שנקראות מצבים של קליר ו-Operating Thetan (תטן פועל).

לספרי הלימוד המוסמכים תפקיד מיוחד עבור סיינטולוגים בהעברת ידע ומסורות שלכאורה נחשבים קדושים. העבודה המתמשכת בספרי הלימוד האלה לא נקראת "תיאולוגיה" אלא "טכנולוגיה", אשר למושג שלה יש משמעות מיוחדת בחוגי הסיינטולוגים. האברד נחשב ל-"מקור של טכנולוגיה" שהבשורה שלו נחשבת לייחודית ובלתי ניתנת לשינוי כל-כך שההתייחסות אליה היא שאיש אינו יכול לפרש אותה. "רצף רוחני" הוא חשוב, אבל אינו קשור לאנשים כמו המצב ברוב הכנסיות הנוצריות כי אם לספרים. לפיכך אין איש בכנסיית הסיינטולוגיה שיכול לטעון שיש לו סמכות כלשהי להיות "שליח" עם פריבילגיה לפרש את הבשורה הכתובה או זו שבעל פה של האברד היום או לאחר מכן.

בהתאם לכך, נוצר בלוס-אנג'לס ב-1982 תאגיד דתי, Religious Technology Center (RTC)‎,‏ כדי להחזיק "בסמכות הכנסייתית העליונה בנוגע ליישום התקני והטהור של הטכנולוגיות הדתיות של ל. רון האברד". זהו איבר אחראי עבור "הבטחת הטוהר של הדת ושל כתבי הסיינטולוגיה". חובתו היא להגן על הכתובים של האברד, לא לפרש אותם.

ההקמה של מועצת המנהלים RTC מסמלת מגמה נקייה כלפי אורתודוכסיה שהיא מאפיין משותף של הדור השני להקמתה של כל דת. בתהליך של פיתוח דת, למשל, היה צורך לעתים קרובות, בגלל מחלוקות או מסיבות אחרות, לבנות "ספרי קודש״ עבור הדת, לעשות הבדל בין "המהות" ההלכתית והטקסטים "האחרים" כדי להגן על המסר של הנביא והטוהר של התורה נגד מאמצי כפירה וקנאות.

תהליך חשוב אחר הקשור לזה הוא הרעיון של הסמכות של כנסיית האם. הכנסייה המייסדת של סיינטולוגיה בוושינגטון די-סי, היתה בתחילה כנסיית האם עד שתפקיד זה ניתן באמצע שנות ה-60 לכנסיית הסיינטולוגיה בקליפורניה. מאז ייסוד כנסיית הסיינטולוגיה הבינלאומית (CSI) ב-1981 התפקיד הזה הוחלף וניתן באופן טבעי לגוף החדש שהוקם המשרת עתה את כל ארגוני הסיינטולוגיה מהמטה הראשי בלוס-אנג'לס.

VI. הדרך של סיינטולוגים לגבי טקסים וסגנון חיים
הורד את הספר הלבן