ב. התבוננות בסיינטולוגיה

כשבדקתי את סיינטולוגיה, הבחנתי שיש לה מאפיינים משותפים עם מספר דתות אחרות, בין השאר עם: 'המדע הנוצרי' (נוסד על-ידי מרי בייקר אדי ב-1879) 2; 'החברה הדתית של החברים', או 'הקווייקרים' (נוסדה על-ידי ג'ורג' פוקס ב-1665)3; 'הכנסייה החדשה של ירושלים' (מבוססת על הפילוסופיה של ע' סוודנבורג, 1772-1688), (שנוסדה בשנות השמונים של המאה ה-18)4; אנטואיניזם (נוסדה על-ידי פייר אנטואין ב-1910)5; ובנוגע לפילוסופיה עצמה, עם היבטים מסוימים של הבודהיזם.

זה אינו שילוב של אמונות, אלא פשוט תוצאה. סיינטולוגיה הגיעה מהמיינד של ל. רון האברד – והתפתחה בזמן שבו אנשים מחפשים צורות חדשות של פולחן דתי במסגרת ההשתייכות הדתית שלהם, הפלג הדתי שלהם, או הכת שלהם. (מקור המילה 'כת' ניתן לשיוך למילה הלטינית sequi, שמשמעותה 'לנהוג על-פי'.) המסר של סיינטולוגיה אינו נוצרי או יהודי או מוסלמי, אלא בעל שורשים עתיקים. הוא מתחיל עם כתבי הוודות שבהן האברד מוצא יותר חוכמה ממה שיש בתיאולוגיה או בפילוסופיה של המערב שניסו לחלק את החוכמה לקטגוריות.6

בעוד שיש לסיינטולוגיה מאפיינים משותפים עם דתות אחרות, היא עצמה מיוחדת במינה, עם דוקטרינה מקיפה משלה המבוססת על כתביו של ל. רון האברד, ועם מנהגים דתיים ייחודיים משלה.

משום שסיינטולוגיה נוסדה במערב "הברברי"7 היכן שה-"גולם" הפך להיות "האדון"8 היא מספקת דלת פתוחה עבור אלה המחפשים מסר רוחני בעידן המודרני.

ג. דּוֹגְמָה
הורד את הספר הלבן